1. september 2013

Smakebit på søndag: Denne dødens kropp

Det er søndag kveld og tid for å dela ein smakebit frå boka ein les. Det er alltid kjekt å ta ein tur innom Flukten fra virkeligheten og "smaka litt" på alle bøkene ein finn der!

Eg har venta lenge på at This body of death av Elizabeth George skulle verta utgitt på norsk. No er ho her; den 16. boka i serien om Lynley og Havers, og den har fått tittelen Denne dødens kropp. Eg var ikkje klar over at boka var på heile 804 sider, men eg reknar med boka er bra og ser ikkje på sidetalet som altfor utfordrande. Men ho egnar seg ikkje som veskebok og som sengelektyre, sidan ho er så tung og tjukk.


Eg har lese alle dei føregåande bøkene i serien, eg "oppdaga" Elizabeth George tidleg på 90-talet og "falt for" både Lynley og Havers, Lady Helen, Deborah og Simon - karakterane som me vert godt kjende med i løpet av serien. Bok nummer 17, En løgn å tro på (Believing the lie), som kom ut på norsk i fjor, har eg ikkje lese. (Eg kjenner ikkje til kvifor dei norske utgåvene vart i feil rekkefølge). Bok 1 - 15 er utgitt på Tiden norsk forlag, dei to siste på Pantagruel. I oktober kjem den 18. boka i serien; Just one evil act

Susan Elizabeth George (f. 1949) er frå Ohio, USA. Ho var lærar fram til ho debuterte med Mørkets gjerninger (A Great Deliverance) i 1988. Ho er, vil eg tru, velkjend for kriminteresserte. Den amerikanske forfattaren har skrive mange gode bøker frå erke-engelske miljø der etterforskar Thomas Lynley og den ufikse (men smarte) makkeren Barbara Havers er hovudpersonar. Fleire av bøkene er filmatiserte; BBC har produsert 22 episodar med TV-krim basert på bøkene og karakterane.

Tilbake til Denne dødens kropp og ein smakebit frå denne. Ein ukjend person går etter ei kvinne inn i ein park:
Han skyndte seg etter henne og skottet bort på oppslagstavlen - stier gikk hit og dit, det skulle ligge en bygning et sted, og han registrerte også noen ord og et monument - men han oppfattet ikke hva parken het, så det var først da han var på god vei innover at det gikk opp for ham at han befant seg på en kirkegård 
.... 
De som var begravet her, var glemt for lengst, akkurat som selve kirkegården. Hvis det hadde vært inskripsjoner på gravsteinene en gang i tiden, var de visket ut av været og naturen, som ville gjenerobre det den hadde vært før menneskene kom på å begrave sine døde her.
Kort tid etter vert ei kvinne funnen drept på kyrkjegarden og mannskap frå Scotland Yard vert kalla ut.

9 kommentarer:

  1. Så spennende! Jeg forbinder forfatteren med 90 tallet og tror jeg i likhet med deg leste det jeg kom over av henne. Har glippet litt med de siste, tenkte vel at hun har sluttet å skrive...
    Men, takk for supert tips for det har hun jo ikke. Denne skal jeg ser nærmere på med en gang :) Ha en strålende mandag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra at tipset kom til nytte :) Ha ein fin kveld!

      Slett
    2. Nå har jeg fått de to foreløpig siste bøkene hennes, så jeg måtte innom bloggen din for å forsikre meg om rekkefølgen. Jeg konstanterer at det er den tjukkeste først :) Jeg "lånte" det kule bildet av boken, håper det er greit?

      Slett
  2. Jeg har en ungdomsbok stående i hyllen som Elizabeth George utkom med i fjor eller forrige året. Når den plukkes opp blir det min første E. George :) Tusen takk for smakebiten, Berit.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ok, eg visste ikkje at ho har gitt ut ungdomsbok. Får tru den er bra, dama KAN skrive.

      Slett
  3. Jag läste ganska många av henne innan jag hittade en som jag inte tyckte om. Sedan blev det inte fler, det var kanske synd...

    SvarSlett
    Svar
    1. Alle bøkene hennar er vel ikkje like bra. Men eg har likt dei fleste.

      Slett
  4. Har ikke lest noe av denne forfatteren, så må notere henne ned:) 804 Sider er jo virkelig en murstein, kjekt å ha på nattbordet:) Kos deg med boken! Takk for smakebiten!:)

    SvarSlett
  5. Tack för smakbiten! Ha en trevlig kväll!

    SvarSlett