15. desember 2013

Leseåret 2013 frå A til Å

Det er enno att eit par veker av 2013, men eg er så smått byrja å summera opp leseåret som snart er over.
----------------------

A for Alexander og Alexandra Ahndoril, aka Lars Kepler. Sandmannen er ei av tre bøker som har fått terningkast 6 frå meg i 2013.

B for Barbarottikvintetten, som Håkan Nesser har fullført med stil med De sørgende.

C for Utsikten fra Castle Rock. Tittel på novellesamling frå årets Nobelprisvinnar i litteratur, Alice Munro.

D for Fredric Drum. Krimhelt, kodeknekker og gourmetkokk - skapt av Gert Nygårdshaug. Årets Drumbok - den ellevte - har tittelen Pergamentet. Hovudpersonen i denne er onkel Skarphedin Olsen.

E for Jerker Eriksson & Håkan Sundquist. Svensk forfattarduo. Victoria Bergmans svakhet er ein trilogi om dei mørkaste avkrokane i menneskesinnet. Kun for hardbalne og røynde krimlesarar.

F for Finnskogen og Britt Karin Larsen sine fine bøker.

G for Gretchen Lowell, den vakre seriemordaren i Chelsea Cain sin thrillerserie. Døden to ganger er ei spennande, ekkel og skrekkeleg god bok.

H for Helga Flatland og hennar glimrande trilogi Reis hvis du kan. Bli hvis du må, Alle vil hjem. Ingen vil tilbake og Det finnes ingen helhet. Om sorg, tap og død. Om å høyra til. Utan sentimentalitet. Anbefalast på det varmaste.

I  for Inferno. Eg likar Dan Brown og Robert Langdon.

J for Japan. Eg oppdaga Murakami i 2013.

K for Kjerringer. Helene Uri si bok vart den einaste eg avbraut i 2013.

L for Lydbok. Gode stemmer og gode bøker kortar ned alt som er kjedeleg. Venting, reising og husarbeid går som ein leik med bok på øyret.

M for MHayder. Ei dame som er råare enn dei fleste. I 2013 har eg fått med meg både Kuren, Borte og Hanging Hill.

N for Viggo Norlander og Gunnar Nyberg. To av medlemmene i A-gruppen. Arne Dahl sin eminente serie om gruppa fortener fleire lesarar. Stil- og temamessig kan bøkene karakteriserast som "Sjöwall & Wahlöö møter Håkan Nesser". I år har eg lest Blind jakt, Europa blues, Skjulte dyp og Dødsmesse.

O for Hans Olav Lahlum, som kom med ny retrokrim - Kameleonmenneskene - i 2013.

P for Politi. Say no more.

Q for Avdeling Q. Jussi Adler-Olsen gav i år ut Marco-effekten, bok nummer fem i serien om Carl, Assad og Rose i avdeling Q.

R for Marit Reiersgård og Ingelin Røssland. Eg vart positivt overraska over Stolpesnø og Kirsebærsnø.

S for Roar Sørensen og Smertens Aveny. Ei av dei bøkene som gjorde mest inntrykk på meg dette året. Hardkokt krim med godt plott og sterke skildringar.

T for Thomas Lynley og Denne dødens kropp. Den tjukkaste boka eg las i 2013. Elizabeth George er tilbake på sporet.

U for ullpledd. Toppen på lukke: Godstol, bok og pledd.

V for Vigmostad og Bjørke. Norsk forlag, utgjevar av m.a. Det store århundret.

W for Jacob Weinreich og Anders Rønnow Klarlund. Dansk forfattarduo. Betre kjende som A.J. Kazinski og forfattarar av Den siste gode mann og Søvnen og døden.

X for X, krimbok av Helge Thime-Iversen. Lovande debut, terningkast 4.

Y for Mannen som elsket Yngve - og den har eg ikkje lest i år, men bokstaven Y var så vrien.. Tore Renberg gav ut Vi ses i morgen i 2013.

Z for Mengele Zoo. Endeleg har eg lese folkets favoritt.

Æ for John Færseth, forfattar av KonspiraNorge. Underhaldande og skremmande dokumentar om konspirasjonsteoriar.

Ø for Øystein Wiik. Operakrimforfattar, Casanovasyndromet er årets mest elleville krim.

Å for Åpne sår. Eg har lest - og likt - dei tre bøkene til Gillian Flynn i år.

------------------------------

.. Dette var eit lite utval av det eg las i 2013.
Eg er snart klar for eit nytt alfabet og eit nytt leseår i 2014.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Takkskaruha :-) Prøver å laga ein ny vri. Det kjem fleire oppsummeringsinnlegg.

      Slett