23. mars 2014

Smakebit på søndag: Buddha på loftet

Plutseleg er helga over. Det aller siste eg skal gjera denne søndagskvelden er å presentera ein smakebit frå ei av bøkene eg les akkurat no. Andre smakebitar finn du på bloggen Flukten fra virkeligheten.
Slik opnar den "fleirstemde" forteljinga Buddha på loftet av Julie Otsuka:
"På båten var vi flest jomfruer. Vi hadde langt, svart hår og brede plattføtter og var ikke særlig høye. Noen av oss hadde ikke spist annet enn risvelling som barn og hadde krumme bein, og noen av oss var bare fjorten og fremdeles barn selv. Noen av oss var fra byen og gikk i smarte byantrekk, men mange flere av oss var fra landet og gikk med den samme gamle kimonoen som vi hadde gått med i årevis - falmet, arvet etter en søster, lappet og farget om igjen flere ganger. Noen av oss var fra fjellet og hadde aldri sett havet før, bortsett fra på bilder, og noen av oss var fiskerdøtre og hadde vært ved havet hele livet..."
Handlinga er lagt til 1920-talet. Boka fortel om ei gruppe unge japanske kvinner som er på veg til California, USA, for å gifta seg. Dei kommande ektemennene er japanarar som alt har skapt seg eit nytt liv på den andre sida av Stillehavet. Under den lange båtturen ser dei fleste kvinnene optimistisk på det nye livet som ventar dei.

Forfattaren brukar fyrsteperson fleirtal-formen og beheld "oss" og "vi" gjennom heile romanen; eit forteljargrep som eg aldri har vore borti før. Eg er litt usikker på om eg likar det, - men eg har så vidt starta på boka. Det skal bli spennande å sjå korleis denne skrivestilen fungerer.

Andre bokbloggmeiningar om Buddha på loftet: Rose-Marie, Tine, Isabella

3 kommentarer:

  1. Ååhhh... Jeg likte denne kjempegodt, og den spesielle forteller-formen gjorde opplevelsen helt spesiell! Spent på å høre hva du synes da du har hørt ferdig ;o)

    Hilsen den andre Berit

    SvarSlett
  2. Denen har jeg hatt lyst til å lese siden jeg leste den første avisnanmeldelsen.:) Takk for påminnelsen!

    SvarSlett
  3. Boka er utlest, og eg likte ho. Trur neppe eg kjem til å skriva eigen omtale i denne omgang; har mykje å stå i med om dagane - så tida strekk ikkje til.

    Men eg kan altså anbefala denne. Svært spesiell forteljarmåte som gjorde boka til ei annleis leseoppleving. Lærerik og til ettertanke.

    SvarSlett