31. august 2014

Smakebit frå Lake District

På omslaget på den utgåva eg har av En løgn å tro på står det at dette er den niande boka i serien om Lynley og Havers. Det stemmer ikkje. Dette er faktisk bok nummer 17.

Denne gongen vert Lynley utkommandert på hemmeleg oppdrag. Handlinga er lagt til Cumbria, Lake District, i det nordlege England.
"Landskapet minnet om et lappeteppe med sine innhegninger og beitemarker, som var grønne av kløver og bølget oppover mot høylandsåsene i det fjerne. 
Det hadde begynt å regne, men når regnet det ikke i denne delen av verden? Denne delen av verden var kjent for regnet sitt, og det var også grunnen til den kraftige mosen som vokste på steinmurene, bregnene som skjøt opp fra fjellsprekkene og all laven som vokste under trærne og klatret oppover trestammene."
          (side 31) 

Etter å ha lest halve En løgn å tro på slit eg med motstridande kjensler. På den eine sida er "gjensynet" med Scotland Yard-etterforskarane Lynley og Havers som å møta att gamle kjære vener. På den andre sida finn eg så mange irritasjonsmoment i boka. Eg kosar meg med Elizabeth George sine glimrande miljøskildringar samtidig som eg irriterer meg over skriveleifar, dårleg oversetjing og manglande korrektur. Eg likar det mangfaldige persongalleriet i boka, men tykkjer handlinga (så langt) er lite spennande, treg og stilleståande. Boka er heldigvis ikkje så omfattande som den føregåande Denne dødens kropp (804 sider!) men ei bok på over 600 sider vera god om lesaren skal halda konsentrasjonen og interessen oppe.

Eg har følgd denne bokserien i 25 år og har lest alle, i kronologisk rekkefølge. Bok nummer 18 er førebels ikkje oversett til norsk medan den nittande boka er planlagt å komma ut i 2015. Eg kjem nok til å lesa desse to også, med tid og stunder. Slik er det med slike gamle "venskap" - ein kan ikkje berre kutta ut.

Er du ute etter inspirasjon og lesetips kan du sikkert finna noko i Smakebit på søndag - denne gongen i bloggen Betraktninger.

22 kommentarer:

  1. Blandet mottagellse, skjønner jeg.. Kjedelig når man ser frem til å lese en gammel favoritt som man har fulgt lenge har unødvendige feil, som dårlig korrektur osv . Skjønner ikke hvorfor forlaget skjerper seg på slikt..

    SvarSlett
    Svar
    1. Nettopp. Frustrerande er det! Slike feil og manglande korrektur kan tyda på lite ressursar og dårlege rutinar.

      Slett
  2. Det var länge sen jag läste något av Elizabeth George. Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  3. Slik er det med mine "gamle vennskap" også :-) Men Elisabeth George har jeg faktisk ikke lest i det hele tatt. Jeg ser at Mørkets gjerninger står på skal lese listen på Bokelskere, men jeg husker ikke lenger hvorfor :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Mørkets gjerninger er den aller fyrste boka i serien - og som eg likte svært godt, den gongen..
      Ha ein fortsatt fin dag som Smakebit-vikar!

      Slett
  4. Jag har inte läst något av Elizabeth George på många år, tröttnade på Lynley och Havers vid tionde boken :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Dei fyrste ni-ti bøkene har vel høgast kvalitet - men dei andre er heller ikkje dårlege.

      Slett
  5. Tack för smakbiten. Jag har läst alla hennes böcker, inklusive den här, men nu funderar jag på en paus...

    SvarSlett
    Svar
    1. Det skjønnar eg. Kanskje forfattaren også burde tatt ein pause - ein tenkepause?

      Slett
  6. Haha, vad fick de nionde ifrån? :)

    Håller med om att man _måste_ läsa trots att det egentligen var de första som var bäst. Den här har jag inte läst än, men jag tycker att de fortfarande är ganska bra, men det är alldeles för många sidor i dem numera. De borde kanske egentligen redigeras ner till kanske 400-500 sidor. Det känns som en rimlig deckarlängd.

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig enig. 4-500 sider er passe. Når ei bok er så lang som 6-7-800 sider - og i tillegg er litt treg - MÅ det redigerast.

      Slett
  7. Tror jeg har lest noe av George, for mange, mange år siden . Har liksom ikke funnet igjen bøkene hennes, da det alltid er så mye nytt å lese. Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kjem jo stadig så mykje fint og lesbart. Ein kan ikkje få med seg alt.

      Slett
  8. Jag övergav den här serien efter runt åtta böcker, då kom en jag inte tyckte om. Men lite kul att man kan "leva" så länge med en bokserie :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er kul :) og interessant å følgja ein serie så lenge.

      Slett
  9. Jeg liker at du veier de gode og dårlige sidene ved din leseopplevelse. Men det er samtidig noe helt spesielt med noen gamle bokvennskap :)
    Jeg tok en pause etter tretten bøker, men kommer nok til å lese resten også. Serien har gitt meg mye glede :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Serien er (egentleg) god. George har sett fokus på mange aktuelle og problematiske saker i bøkene sine. Og så er det gjennomgangsfigurane; Lynley, Havers, Nkata, Hadyyia, Helen, Deborah, Simon.. Desse blir ein kjend med og glad i etter kvart!

      Slett
  10. Tack för smakbiten! Ha en trevlig söndagskväll.

    SvarSlett
  11. Tack för smakbiten. Denna har jag lyssnat på, gillar Elizabeth Georges böcker. :)

    SvarSlett