21. september 2014

Smakebit på søndag: En uskyldig mann

John Grisham er ein svært populær forfattar. Bøkene hans er utgitt i mange land og til mangfoldige språk. Han har spesialisert seg på juridiske thrillerar, noko som er naturleg sidan han har jus-utdanning og advokat-bakgrunn. Fleire av bøkene hans er filmatiserte; dei mest kjende er kanskje Pelikanrapporten og Klienten.

En uskyldig mann er ingen roman, men ei sakprosabok om dødsstraff og justismord. Grisham fekk ideen til boka då han las ein nekrolog i New York Times i 2004. Nekrologen var over Ron Williamson, baseballtalentet som i 1987 vart arrestert og tiltalt for valdtekt og overlagt drap på ei ung kvinne. Trass i ufullstendig etterforsking, manglande bevis og sprikande vitneprov vart Williamson kjend skuldig og dømd til døden. Etter tolv år i dødscelle vart han sett fri etter ny DNA-analyse. I 2004 døydde han av kreft.

En uskyldig mann er skremmande, sjokkerande og opprørande lesing. Boka byggjer på intervju med mange av dei involverte i saka samt skriftleg materiale i form av legejournalar, brev, avhøyr og utskrift frå rettssakene. Er ein ikkje motstandar av dødsstraff tidlegare, kjem ein garantert til å bli det etter å ha lest denne boka.

Trass i at handlinga ikkje er oppdikta og ein veit "korleis det går", er det spennande lesing. Ingenting er så dramatisk og utruleg som det som skjer i det verkelege.
Ivar Nergaard gjer (som alltid) ein veldig god jobb som opplesar av lydboka.

Smakebit på søndag er boktema hos Mari og Flukten fra virkeligheten. Her kan ein sjå kva andre bokbloggarar byr på av smakebitar frå bøkene dei les.
Nedanfor er dagens smakebit frå meg. Den varer i eit halvt minutt.

20 kommentarer:

  1. Det skulle nog kunna vara en bok för mig. Tack för tipset och ha en bra söndag!

    SvarSlett
  2. Sakprosa? Hm... interessant. Ivar Nergaard er en av mine favoritter så bare det er grunn god nok til å ville høre denne boken. Jeg har tidligere lest Sannhetens pris som jeg ga en 4`er, uten å huske boken. De to andre du nevner har jeg sett på film, og de var jo bra. Litt spent på om det funker med sakprosa på lydbok, spent på omtalen din :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Er usikker på om eg kjem til å laga eigen omtale, sidan eg har med boka i Smakebit-spalten her - me får sjå når lyttinga er ferdig.
      Sakprosa funkar absolutt som lydbok. Denne boka er kjempebra og opplesinga er jo strålande - men det blir veldig - veldig! - omfattande og detaljert, så ein må ta seg regelmessige pausar for å fordøya innhaldet.

      Slett
  3. Denna läste jag för något år sedan. Väldigt upprörande bok och det är svårt att förstå att sådant här kan och får hända.

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig. Svært opprørande og meiningslaust.

      Slett
  4. Jag gillar Grisham och läst en del av honom dock inte denna men det kanske blir längre fram

    SvarSlett
  5. Jeg tror jeg leste noe av forfatteren for mange år siden, men husker ikke hva boka het

    SvarSlett
  6. Tack för smakbiten. Den här läste jag för några år sedan, och det var lätt att glömma verklighetsbaseringen för det verkade så otroligt.

    SvarSlett
  7. Jeg tror jeg bare har lest Pelikanrapporten av Grisham. Denne hørtes virkelig bra ut, men det beste oppi det hele var at de fant ut at mannen var uskyldig!
    Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. I ettertid har Williamson fått oppreisning på eit vis - men han vart jo heilt øydelagd, stakkars mann. Ikkje fekk han leva så lenge etter at han vart fri heller.

      Slett
  8. Har ikke lest noe av forfatteren men jeg likte godt pelikanrapporten så jeg skal ikke forundre meg om at jeg hadde likt bøkene veldig godt. Denne virket veldig interessant så tusen takk for smakebit og boktips!

    SvarSlett
  9. En författare som jag pinsamt nog inte läst något av!

    SvarSlett
  10. Pelikanrapporten, husker jeg likte både som bok og film veldig godt. Var utrolig spennende! Grisham skriver veldig godt synes jeg, men det er bra lenge siden jeg har lest noe av han. Høres da veldig interessant denne boken, særlig siden den er fra virkeligheten. Grusomt at noen kan bli uskyldig dømt så lenge, og sitte 12 år på en dødscelle, må jo gjøre noe med en. Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  11. Tack för smakbiten! :)

    SvarSlett
  12. Oj, denne boken virket veldig lovende, spennende og nyttig. Visste ikke at han skrev sakprosa også, men denne er notert!
    - Siri

    SvarSlett
  13. John Grisham tillhör min mans favoritförfattare. Tack för smakbiten.

    SvarSlett
  14. Tur att dom inte hann göra något värre än att ha honom i fängelse.

    SvarSlett
  15. Låter som en skrämmande bok, men en viktig sådan.

    SvarSlett
  16. Den här boken är otroligt spännande.

    SvarSlett
  17. Har läst flera böcker av Grisham men inte denna. Den står dock på läslistan. Tack för smakbiten så här på måndagen! :)

    SvarSlett