31. mars 2017

Oppsummering mars

Påbyrja i februar, fullført i mars:
C.J. Sansom - Undergang - Historisk krim - Lånt papirbok privat
Linn Kongsli Hillestad - Flukten fra Syria - Dokumentar - eBokBib
Edmund de Waal - Haren med øyne av rav - Dokumentarisk roman - Kjøpt papirbok (Off The Shelf)

Lest i mars:
Richard Herrmann - Gammel krone for en ny tid - Historisk dokumentar - Lydbok Storytel
Demian Vitanza - Dette livet eller det neste - Norsk dokumentarroman - eBokBib
Yrsa Sigurdardottir - Dragsug - Islandsk krim - eBokBib
Peter Swanson - Den tikkende kvinnen - Amerikansk krim - Lånt papirbok privat
Catherine Blaavinge Bjørnevog - Um sakne springe blome - Lyrikk - eBokBib
Cecilie Hellestveit - Syria. En stor krig i en liten verden - Dokumentar - Lytteeksemplar
Jan Guillou - Ekte amerikanske jeans - Svensk roman - eBokBib
Jo Nesbø - Tørst - Norsk krim - Lånt papirbok privat

Påbyrja i mars, fullførast i april:
Kurt Aust - Vredens dag - Historisk krim - Lånt papirbok privat
Anders de la Motte - MemoRandom - Svensk krim - eBokBib



  •  4 papir, 2 lyd, 5 ebøker
  •  8 lånt, 1 abonnement (Storytel), 1 fått, 1 kjøpt
  •  3 krim, 1 historisk krim, 1 historisk roman, 2 dokumentariske romanar, 1 historisk dokumentar, 2 andre dokumentarar, 1 lyrikk 
  •  6 norske, 2 britiske, 1 islandsk, 1 amerikansk, 1 svensk
  •  7 menn, 4 kvinner 
  • "Nye" forfattarar: Hillestad, Hellestveit, Vitanza, Bjørnevog, de Waal

Eg er nøgd med lesemånaden mars og lesing av ny krim, historisk krim, historisk dokumentar, Syria-dokumentarar og dokumentariske romanar. Eit stort minus vert likevel notert - for ei diktsamling som består av meiningslause ord i eit uforståeleg språk - eller kanskje heller: uforståelege ord i eit meiningslaust språk. Um sakne springe blome gav meg absolutt ingenting og fekk difor terningkast 1.

Tida flyg - og fyrste kvartal av 2017 er unnagjort. Det er på tide å sjå på korleis ein ligg an med tanke på årets lesemål. Eg ligg dårleg an på enkelte punkt, men må etter ei samla vurdering sei meg nøgd med leseinnsatsen så langt i år.
  1. 30/110 bøker totalt
  2. 1/10 mursteinar (over 600 s.)
  3. 3/24 norske utgitt i 2017
  4. 0/5 1001-bøker
  5. 3/12 bøker frå før 2000
  6. 1/5 gjenlesingar
  7. 1/10 biografiar
  8. 5/14 annan sakprosa
  9. 2/6 frå bokhylla
  10. 9/34 bokomtalar

I april skal eg komma i gang med Bokhyllelesing runde 3 og runde 4. Bøkene som skal lesast er dei to fyrste bøkene i Vera Henriksen sin middelalderserie "Beretningen om Bent Jonsson"; Trollsteinen og Pilegrimsferd - og det gledar eg meg stort til. Eg las serien fyrste gong då eg var omlag 19-20 år, det vil sei for leeeenge sidan. Er spent på om eg likar dei like godt no som eg gjorde den gongen.

Eg har sjølvsagt også skaffa meg ein heil del påskekrimlektyre. Dei eg har størst forventningar til er Arne Dahls nye og kritikarroste Utmarker, årets vinnar av GullkulenEtter styrten av Michel Bussi, samt suksessdebutanten Daniel Cole og Filledokka.

14 kommentarer:

  1. Arne Dahls Utmarker har fått så mye bra kritikk, så den må jeg skaffe meg etterhvert.
    Ellers har jeg kun lest Vitanza sin av dine, men har Tørst og Dragsug på vent. Og blomeboka må vel leses ifb samlesing april, selv om jeg ikke har de store forhåpningene til den. Tidligere smakebiter har ikke truffet meg akkurat.. så kanskje jeg lander på samme konklusjon som deg? Vi får se..
    Jeg liker å lese dikt, men det må gi mening på en eller annen måte, og ikke bare en lek med ord om lite.
    Du har forøvrig lest mye i mars, det har ikke jeg, men satser på mye god påskekrim::)

    SvarSlett
    Svar
    1. Med både Tørst og Dragsug på vent får du ei bra påske(krim)helg. Nesbø er nesten irriterande god. Eg meiner; eg er så lei av reklamane, maset og hypen - men han ER mellom dei aller beste her i landet når det gjeld kriminallitteratur.
      Um sakne.. er for spesielt interesserte vil eg påstå. Utilgjengeleg for dei fleste av oss, men eg har all respekt for dei som faktisk klarar å finna meining med den boka.

      Slett
  2. Måtte le litt av en terningen med en prikk. Selv leverte jeg boken tilbake etter å ha brukt en time på den hjemme. Kunne ikke påstå at jeg hadde lest den, for ordene forble like uforståelige inni mitt hode som de var på papiret. Vi har samme terningkast på Tørst også, digger de som digger Nesbø! God helg Berit!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det ser ut til at me fekk den same gode leseopplevinga når det gjeld Tørst; det er fint. Eg er også glad for at eg ikkje er åleine om å ikkje skjønna meininga med Um sakne springe blome.

      Slett
  3. Du har sanderlig lest mye. Tørst er jeg snar ferdig med og mener samme terningkast som deg. SYRIA boka har jeg også på like prikker . Jeg har startet på Demiian sin bok den er lovende. Den lyrikkboka har jeg bladd i og ved første øyekast likte jeg den, men vi får se. Guilion sin bok har jeg lånt og lest litt i, men så var det tiden som løp fra meg og den må leveres i morgen.
    Bra jobbet ang. Lesing kan man si!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jada, eg er nøgd med leseinnsatsen for mars. Det med lånetid er av og til eit problem for oss som låner og les såpass mykje i ulike format. Plutseleg er tida ute liksom.

      Slett
  4. Oj, terningkast en på dikt boken? Jeg har ikke begynt lesingen enda men kjenner jeg nesten gruer meg nå :) Og Tørst av Nesbø er bare knallgod. Synd jeg leste den ut for fort :) Ha en god helg Berit.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe. Som du kjenner til: enkelte meiner diktboka er fantastisk, men sjølv fann eg ikkje ut av den. Eg hengde meg opp i alle dei uforståelege orda som ikkje gav meg noka meining. Ein må ha eit ualminneleg ope sinn for å lika ei slik bok i eit så besynderleg språk. Meiner eg. Men smak og behag kan jo diskuterast i det uendelege.

      Tørst er bra, som forventa av ein Harry Hole-krim.

      Slett
  5. Mi oppsummering av nevnte diktbok: um sakne springe kløpulver! Dikt skal jo helst vekke følelser i leseren, men jeg tviler på om hun hadde følelsen av kløpulver i tankene da hun skrev...
    Eller har jeg ikke lest noen av marsbøkene dine. Klarer ikke å finne ut hvor langt bekjentskapet mitt med Harry Hole rakk, så jeg har for sikkerhets skyld begynt på "Flaggermusmannen" denne uka, og vet derfor hva jeg skal lese i påsken ;o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kløpulver? Ja, eg ser den - dersom du meiner at du klør i fingrane etter å "retta på" alle dei rare orda.

      Eg har tenkt tanken om å starta på nytt med Harry Hole - denne gongen som lydbøker. Eg trur det kunne vore eit interessant prosjekt. Men så dukkar det jo stadig opp noko nytt som heller blir prioritert..

      Slett
    2. "Kløpulver" som i "kløpulver"! Ikke noe overført betydning, bare den ubehagelige følelsen av å bli lusete, ville legge bort hele boka, aller helst kyle den i veggen og løpe i motsatt retning for å slippe unna...

      Slett
  6. (fniser litt til enern, enere er alltid morsomme)

    Jeg har vel litt fordomsfullt konkludert på forhånd at diktboka ikke er for meg. For utilgjengelige rett og slett. Men jeg skal da prøve, leverte tilbake bib.boka, men den er alltids å få tak i på ebokbib. Venter bare til slutten av april. Irriterer meg at alle liker Tørst, for jeg kan ikke lese, før jeg har lest alle de andre, og selv om man kan være positiv og tenke at jeg har mye å glede meg til, føles det akkruat nå en smule uoverkommelig. 2018 får bli Nesbøåret for min del.

    Og så skjønner jeg at jeg bare må få lest Vitanza.

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg skjønte og visste vel at Um sakne.. ikkje var i mi gate, men så var boka der plutseleg, på eBokBib. Eg las, skjønte ingenting - og leverte ho tilbake, i frustrasjon og irritasjon.

      Slett