29. oktober 2013

Bok på vent: Det finnes ingen helhet

Eg likte veldig godt lydbokversjonane av Helga Flatland sine bøker Bli hvis du kan. Reis hvis du må og Alle vil hjem. Ingen vil tilbake. Det fungerer veldig godt med ulike opplesarar for dei forskjellige forteljar-stemmene.

Verdens finaste pus poserer med boka.
No har eg lånt den tredje og avsluttande (lyd)boka Det finnes ingen helhet på biblioteket. I denne boka har det gått fem år sidan tre unge menn frå den same vesle bygda vart drepne av ei vegbombe i Afghanistan. Det finnes ingen helhet har fått strålande mottaking og gode omtalar frå alle hald. Eg ser fram til ei ny fin lyttestund.

Omtale frå forlaget:
Helga Flatland har begeistret kritikere og lesere. Nå fullfører hun sin trilogi om den lille bygda som mistet tre gutter på oppdrag i Afghanistan.Det er fem år siden Tarjei, Trygve og Kristian ble drept. Ragnhild, bygdas lege, vet mye om hva som fikk guttene til å reise, og hva dødsfallene har gjort med dem som ble igjen. Gjennom hennes blikk ser vi hvor ulikt menneskene forholder seg til tap, erkjennelse og overlevelse. Hennes fortelling viser også hvordan hjelperen selv kan bli avhengig av de som skal hjelpes."Det finnes ingen helhet" er en roman om forsoning, om veien videre etter en stor katastrofe og en stor sorg.
Her snakkar Helga Flatland litt om boka si:



Beathe arrangerer "Boken på vent" for siste gong i dag. 

9 kommentarer:

  1. Takk for fint tips, og ha en fin tirsdag :)

    SvarSlett
  2. Helga Flatland sine bøker har jeg veldig lyst til å lese, jeg har bok nummer to så jeg må få tak i de to andre og i hvert fall første boken slik at jeg kan begynne forfra. Kos deg med boken:-)

    SvarSlett
  3. Svar
    1. Ah, tusen takk, eg har venta på den kommentaren ;-)

      Egentleg er eg ein hundeperson, men eg er jo veldig glad i katten vår.

      Slett
  4. Gled deg, det er nydelig bok :)

    SvarSlett
  5. Jeg skal lese den med tid og stunder. Leste nr 2 for tett opp til nr 1 og opplevde at nr 2 ble for mye sorg for meg.

    SvarSlett
  6. Et så glad jeg har alle tre bøkene liggende klar til lesning:) Gleder meg veldig til å lese disse bøkene, de høres veldig bra ut alle sammen!:) Likte forresten puse bildet ditt! Så søt!:) Kos deg veldig med denne boken!

    SvarSlett
  7. Da jeg las første boka av Helga Flatland ble jeg imponert, og enda mer etter den andre. Og jeg gleder meg virkelig til denne. Har ikke skaffet meg boka enda, men må høre på biblioteket snart,

    SvarSlett
  8. de bøkene må jeg snart skaffe meg! Og nå ble jeg inspirert til å begynne med lydbøker igjen! Brukte det mye før da jeg gikk mye tur om kveldene. Men nå jobber jeg en del kveld, og da er det ikke så lett med lydbok.

    SvarSlett